Rok zał. 1992

Punkty Sprzedaży
Kontakt:
telefon 71 333 27 28
tel. kom. 601 312 869
tel. kom. 502 209 006
e-mail Wydawnictwo
Szukaj książki:
Wpisz słowo (część tytułu lub autor) aby wyszukać książkę
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
Dane firmowe
Historia
Lista publikacji
Dla autorów
Zasady etyki
Procedura recenzji
Procedura publikacji
Oferta Detaliczna
Budownictwo (49)
Chemia (1)
Ekonomia (1)
Elektrotechnika (2)
Języki Obce (7)
Konferencje (14)
Lit. dziecięca (6)
Literatura (21)
Matematyka (4)
Mechanika-Statyka (3)
Optyka (4)
Oferta dla Księgarni i Hurtowni
e-mail:
hasło:
Obiekty kolejowe
Cena: 84.00 PLN
Cena zawiera 5% VAT
Koszt Wysyłki: 20.50 PLN *
Cena zawiera 23% VAT
Autor: Praca Zbiorowa
Rok wydania: 2023
Format: B5
ISBN: 978-83-7125-299-9
Liczba stron: 592
Okładka: miękka
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.

Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 22-24 listopada 2023 roku, organizowane przez Katedrę Dróg, Mostów, Kolei i Lotnisk Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Wstęp:
W drugiej połowie XIX wieku powstała podstawowa sieć linii kolejowych w Europie. W okresie tym wybudowano wiele tysięcy mostów. Do dnia dzisiejszego dotrwała duża liczba obiektów murowanych z kamienia lub cegły oraz stalowych blachownicowych i kratownicowych. Na przełomie XIX i XX wieku do budowy mostów kolejowych zaczęto stosować beton i żelbet, a po II wojnie światowej beton sprężony. Począwszy od lat siedemdziesiątych XX wieku w krajach Europy Zachodniej i Japonii zaczęły powstawać linie kolejowe dla pociągów o dużej prędkości jazdy, co wymusiło opracowanie nowej generacji obiektów mostowych. W Polsce administracja kolejowa podjęła problem unowocześnienia transportu kolejowego dopiero na początku XXI wieku. W związku z tym przed polskimi inżynierami budownictwa mostowego pojawiły się następujące problemy:
- oceny możliwości przystosowania do współczesnych wymagań eksploatacyjnych starych (często 150-letnich) obiektów mostowych,
- wymiany wyeksploatowanych mostów na nowe z wykorzystaniem istniejących podpór, - ochrony dziedzictwa technicznego dla przyszłych pokoleń,
- opracowania metod diagnostyki istniejących obiektów z wykorzystaniem nowoczesnych technik jak np. elektroniczny monitoring konstrukcji i inne,
- przygotowanie się do budowy nowego typu mostów na planowanych liniach o dużej prędkości jazdy pociągów.
W związku z intensywną w ostatnich latach modernizacją linii kolejowych organizatorzy Wrocławskich Dni Mostowych postanowili tegoroczne spotkanie poświęcić problematyce mostów kolejowych.


W książce zawarto ponad 40 prac związane z omawianymi zagadnieniami.
Lista artykułów



Wrocławskie Dni Mostowe:
  1. Mosty podwieszone i wiszące
  2. Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych
  3. Kładki dla pieszych - architektura, projektowanie, realizacja, badania
  4. Mosty Stalowe. Projektowanie, technologie budowy, badania, utrzymanie
  5. Obiekty mostowe na autostradach i drogach ekspresowych
  6. Prefabrykacja w budownictwie
  7. Aktualne realizacje mostowe
  8. Trwałość obiektów mostowych
  9. Obiekty mostowe w infrastrukturze miejskiej
  10. Współczesne technologie budowy mostów
  11. Mosty łukowe - dzieła kultury. Projektowanie, budowa, utrzymanie
  12. Duże mosty wieloprzęsłowe
  13. Mosty. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy
  14. Mosty hybrydowe
  15. Mosty a środowisko
  16. Bezpieczeństwo budowli mostowych
  17. Wyzwania współczesnego mostownictwa
  18. Obiekty kolejowe



NOWOŚĆ



OKULARY - Podręcznik dla optyków - Cześć I
Marek Zając
63.00 PLN



POLECAMY



Mosty w dziejach Polski
Jan Biliszczuk