|
Obiekty kolejowe
|
|
Cena:
|
84.00
PLN |
|
Cena zawiera 5% VAT
|
Koszt Wysyłki:
|
20.50 PLN *
|
|
Cena zawiera 23% VAT
|
Autor: |
Praca Zbiorowa
|
Rok wydania:
|
2023
|
Format:
|
B5
|
ISBN: |
978-83-7125-299-9
|
Liczba stron:
|
592
|
Okładka:
|
miękka
|
|
|
|
|
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.
|
Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 22-24 listopada 2023 roku, organizowane przez Katedrę Dróg, Mostów, Kolei i Lotnisk Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Wstęp:
W drugiej połowie XIX wieku powstała podstawowa sieć linii kolejowych w Europie. W okresie tym wybudowano wiele tysięcy mostów. Do dnia dzisiejszego dotrwała duża liczba obiektów murowanych z kamienia lub cegły oraz stalowych blachownicowych i kratownicowych.
Na przełomie XIX i XX wieku do budowy mostów kolejowych zaczęto stosować beton i żelbet, a po II wojnie światowej beton sprężony. Począwszy od lat siedemdziesiątych XX wieku w krajach Europy Zachodniej i Japonii zaczęły powstawać linie kolejowe dla pociągów o dużej prędkości jazdy, co wymusiło opracowanie nowej generacji obiektów mostowych.
W Polsce administracja kolejowa podjęła problem unowocześnienia transportu kolejowego dopiero na początku XXI wieku. W związku z tym przed polskimi inżynierami budownictwa mostowego pojawiły się następujące problemy:
- oceny możliwości przystosowania do współczesnych wymagań eksploatacyjnych starych
(często 150-letnich) obiektów mostowych,
- wymiany wyeksploatowanych mostów na nowe z wykorzystaniem istniejących podpór,
- ochrony dziedzictwa technicznego dla przyszłych pokoleń,
- opracowania metod diagnostyki istniejących obiektów z wykorzystaniem nowoczesnych technik jak np. elektroniczny monitoring konstrukcji i inne,
- przygotowanie się do budowy nowego typu mostów na planowanych liniach o dużej prędkości jazdy pociągów.
W związku z intensywną w ostatnich latach modernizacją linii kolejowych organizatorzy
Wrocławskich Dni Mostowych postanowili tegoroczne spotkanie poświęcić problematyce
mostów kolejowych.
W książce zawarto ponad 40 prac związane z omawianymi zagadnieniami. Lista artykułów
Wrocławskie Dni Mostowe:
- Mosty podwieszone i wiszące
- Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych
- Kładki dla pieszych - architektura, projektowanie, realizacja, badania
- Mosty Stalowe. Projektowanie, technologie budowy, badania, utrzymanie
- Obiekty mostowe na autostradach i drogach ekspresowych
- Prefabrykacja w budownictwie
- Aktualne realizacje mostowe
- Trwałość obiektów mostowych
- Obiekty mostowe w infrastrukturze miejskiej
- Współczesne technologie budowy mostów
- Mosty łukowe - dzieła kultury. Projektowanie, budowa, utrzymanie
- Duże mosty wieloprzęsłowe
- Mosty. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy
- Mosty hybrydowe
- Mosty a środowisko
- Bezpieczeństwo budowli mostowych
- Wyzwania współczesnego mostownictwa
- Obiekty kolejowe
|
|
|